Maailman luetuimmat kirjat

Oletus

Päivän kiinnostana kirjalinkkinä Visual Newsin kuvitettu lista maailman kymmenestä luetuimmasta kirjasta.

En pidä itseäni millään tapaa kirjaelitistinä, mutta kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun löysin listalta Twilight-sarjan, Da Vinci -koodin ja Paulo Coelhoa. Mitä näiden kirjojen (puhumattakaan Think and Grow Rich-nimellä paiskatun self help -opuksen) sijoitus listalla kertoo ihmiskunnan sivistyksen tilasta?

Ja samalla on pakko kysyä myös itseltään: miksi minä olen, tuota self help-kirjaa lukuunottamatta, lukenut nuo yllämainitsemani ja parjaamani teokset? Mitä se kertoo minusta?

2 responses »

  1. Yllätyin, että olin lukenut näistä itsekin peräti kuusi. Coelho ja Twilight ei tosin kuulu niihin (eikä Maon ja Napoleon Hillin ajatukset). En kadu lainkaan Da Vinci -koodin ostamista. Halusin tietää mistä kohuttiin ja lukemalla kirjan sain tietää. Samasta syystä olen lukenut Raamatunkin kannesta kanteen. Kirjallista yleissivistystä🙂

  2. Minä luin DaVincit ja Twilightit tuosta samasta syystä: niistä oli niin hirveä hulabaloo, että tokihan sitä ei voinut jäädä hommasta ulkopuolelle vaan piti saada tietää mistä oli kysymys. Siitä huolimatta se jotenkin epämääräisestii harmittaa. Kyseisiin opuksiin käytetyn ajan kun olisi varmaan voinut käyttää paremminkin. Mutta tosiaan, kaipa moisen puuhan voi kirjalliseen yleissivistykseen niputtaa. Auttaa ainakin huonoon omatuntoon.🙂

    ”Ai siis nää kimaltelevat vampyyrit..? Yleissivistystä, tiedäthän…”

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s